بررسی گوشی N9-قسمت اول
تاريخ : چهار شنبه 8 شهريور 1391 | 3:29 | نویسنده : saeed

<قسمت اول>

طراحی،کنترل و ابعاد:

طراحی N9 را نمی توان به طور کامل ابتکاری از شرکت نوکیا دانست و با نگاه به آن به یاد آی پاد اپل می افتیم.بدنه گوشی از پلاستیک بی کربنات به صورت یک تکه ساخته شده است و در مقابل شکستن بسیار مقاوم است.

آندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت اول

پلاستیک بی کربناتی که در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته ارزانتر از موادی است که برای ساختن بدنه گوشی آیفون اسفاده شده است.گاهی از همین مواد(بی کربنات)برای ساختن گوشی های ارزانتری از نوکیا استفاده می شود.

وزن گوشی ۱۳۵ گرم است و اندازه آن ۱۱۶٫۵ x 61.2 x 12.1 میلی متر است ودر دست کمی سنگین به نظر می رسد.اما مواد آن ارزان قیمت به نظر نمی رسد.و اندازه آن به گونه ایست که به خوبی درون جیب قرار می گیرد.

گوشی در رنگهای سیاه و سفید-آبی-قرمز-سفید براق به صورت رسمی و در رنگهای سبز و نارنجی به صورت غیر رسمی معرفی شد.

 آندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت اولآندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت اولآندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت اول

صفحه نمایش:

صفحه نمایش  N9 با استفاده از تکنولوژی AMOLED وبا پوشش ضد تابش خیره کننده عرضه شد.صفحه ی نمایش در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی قابل دیدن است.کیفیت تصاویر و روشنایی بسیار عالی است.البته چون این صفحه نمایش در گذشته هم مورد استفاده کارخانجات ساخت گوشی بوده ،پس چیز جدیدی به حساب نمی آید.و محافظ صفحه نمایش هم سال ۲۰۱۰ در صنعت ساخت صفحه نمایش مورد استفاده قرار گرفت.

صفحه نمایش لمسی N9 به گوشی هایی مثل گلکسی S2 بسیار شبیه و بسیار نرم و سریع است.چرخش اتوماتیک صفحه هم از قابلیتهایی است که توسط بیشتر شرکتهای تولید گوشی همیشه استفاده شده است.البته مشکلی که در این چرخش خودکار هست این موضوع است که فقط به یک طرف قابل چرخش است.و این نقطه ضعفی برای این صفحه نمایش محسوب می شود

مسئولان طراح گوشی می گویند که سنسور تشخیص روشنایی به عوامل دیگری مثل نور پس زمینه صفحه نمایش بستگی دارد. ولی در واقع می بینیم که این چنین نیست.وهمیشه بین سخنان تولید کنندگان و شرایط واقعی فاصله زیادی هست.

حافظه:

گوشی N9 به دو صورت ۱۶ گیگ و ۶۴ گیگ عرضه می شود،که البته هر دوی آنها فاقد شکاف حافظه اند.

در مدل ۶۴ گیگی،نزدیک ۶ گیگ برای نصب برنامه ها مصرف می شود که تقریبا حجمی معادل ۵۸ گیگ برای ذخیره فایلها در نظر گرفته شده است.

در مدل ۱۶ گیگی هم،نزدیک به ۶ گیگ برای نصب برنامه ها مصرف می شود که تقریبا حجمی معادل ۹ گیگ برای ذخیره فایلها در نظر گرفته شده است.

اندازه RAM گوشی یک گیگ است که البته کمی از آن برای اجرای سیستم عامل و سایر نرم افزار های سیستمی صرف می شود.

سرعت پردازنده ۱ GHz هست و این اولین باری است که نوکیا گوشی ای با این سرعت پردازنده تولید می کند.سرعت گوشی بسیار زیاد است و می توان خیلی سریع کارهای خود را انجام دهید.البته پردازنده تک هسته ای است ولی با این حال خیلی خوب نیاز کاربران را برآورده می کند.

برنامه های کاربردی:

حسابهای کابری:در این قسمت شما می توانید تمام پیامهای ایمیل و پیامهای شبکه های اجتماعی(Twitterو Facebook) را سازماندهی کنید.

اسناد:می توان اسناد آفیس و PDF را باز کرد ولی امکان ویرایش وجود ندارد.

آب و هوا: AccuWeatherنرم افزاری است برای نمایش آب وهوای مناطق ولی نسخه نصب شده روی این گوشی آزمایشی است!!!

Feeds:قابلیتی برای با خبر کردن از بروز رسانی سایتها

بازیها:وجود نسخه های قدیمی Angry Birds و وجود بازیهای دیگری مثلGalaxy on Fire 2, RealGolf 2011


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ابررسی n9, بررسی تخصصی گوشی نوکیا n9, توضیحات n9, توضیحات تخصصی n9, توضیحات کامل برای n9, درباره n9, مشخصات گوشی n9, گوشی ,